23.02.2021 Ewald Dörken AG behoort tot één van de meest innovatieve Duitse ondernemingen

Vijf sterren voor de algemene resultaten en twee punten voor octrooirelevantie. Ewald Dörken AG uit Herdecke  is zeer tevreden met deze beoordeling.  In de analyse "Meest innovatieve Duitse ondernemingen van 2021", die het zakentijdschrift Capital in samenwerking met het data en analyse instituut Statistica GmbH heeft uitgevoerd, werd het bedrijf beoordeeld als een zeer innovatief bedrijf.

473 ondernemingen uit 20 verschillende sectoren en industriegebieden - van de automobielsector tot de financiële sector en de communicatie en technologie industrie - werden uitgeroepen tot de meest innovatieve van het land. Ewald Dörken AG werd ingedeeld in de categorie "productie en verwerking van bouwmaterialen" onder bedrijven met maximaal 1.000 werknemers. Voor de studie werden meer dan 3.200 innovatie experts ondervraagd, die tot taak hadden de ondernemingen op hun specifieke gebied te beoordelen. Centrale aspecten van de studie waren de innovatiegebieden "Producten & diensten", "Procesinnovaties" en "Bedrijfscultuur".

smallRetina 10:47:26 mediumAlias 10:47:26 large 10:47:26 xlarge 10:47:26

Naast de algemene bevindingen werd in de studie ook de gemiddelde technologische relevantie van een patent portefeuille  als een verdere indicator opgenomen. Deze is gebaseerd op hoe vaak de patenten worden geciteerd in andere patenten, aangepast voor specifieke factoren. Deze aanvullende informatie van het internationaal toonaangevende analysebedrijf PatentSight is ook beschikbaar voor Ewald Dörken AG, dat dankzij zijn technologisch relevante patent portefeuille met twee punten als bijzonder relevant werd beoordeeld.

"Wij zijn zeer verheugd over deze uitstekende beoordeling - vooral tijdens de coronavirus pandemie", zegt Dörken CEO Thorsten Koch. "Dit is de beloning voor de innovatiecultuur die wij op alle niveaus bewust in stand houden en stimuleren. Het motiveert ons ook verder om onze inzet, durf en vertrouwen te gebruiken om verder uit te breiden onder de moeilijke omstandigheden van dit moment.

Meer details over de analyse zijn te vinden op: www.capital.de/innovativste-unternehmen-2021.

Meer informatie kan worden verkregen bij Thorsten Koch.

Thorsten Koch CEO Ewald Dörken AG T +49 2330 63 222
smallRetina 10:47:27 mediumAlias 10:47:27 mediumRetina 10:47:27 large 10:47:27 largeRetina 10:47:27 xlarge 10:47:27 xlargerRetina 10:47:27
Thorsten Koch